Новини

risovanieВи і уявити не можете, скільки радості і задоволення очікує на дитину у процесі створення «сольового» малюнка. Що для цього потрібно?

  • Лист картону
  • Сіль
  • Підфарбована вода

Підфарбовуємо воду звичайними фарбами для малювання чи харчовими барвниками. На листку картону клеєм виводимо малюнок. Малювати можна як пензликом, умоченим у клей, так і безпосередньо із тюбика. Після щедро посипте малюнок сіллю так, щоб сіль попала на усі ділянки з клеєм. Надлишок солі акуратно стряхніть у завчасно підготовлену ємність, наприклад, деко з духовки. І ось тепер починається чарівництво! Умочіть пензлик у підфарбовану воду, якщо ви використовували фарби, чи наберіть води у піпетку, якщо використовували харчові барвники, і починайте розмальовувати сольові ділянки. Не варто ретельно водити пензликом по малюнку, достатньо акуратно стикатися з малюнком так, щоб вода капнула на сіль. І спостерігайте, як фарба буде поширюватись по поверхні, розфарбовуючи її. Це насправді захоплююче видовище! А як цікаво передчувати той момент, коли зустрінуться два різних кольори! Ну, хіба не чарівництво? Не проходьте повз цієї ідеї, обов’язково зробіть сольовий шедевр вдома або на заняттях з дітьми у садочку, школі, розвиваючій групі. Чудовий настрій вам гарантовано!

hq fotoЧудовий спосіб познайомити дитину з розмаїттям навколишнього світу запропонувала англійський педагог та вихователь Елінор Гольдшмид (Elinor Goldschmied), назвавши його «Евристичні ігри» чи «Кошик скарбів». Не дивлячись на свою простоту, гра дуже ресурсна, розвиваюча, пізнавальна. Вона знайомить малюка з багатством тактильних, слухових і зорових відчуттів. Дитина пізнає безліч понять і ознак предметів, таких, як: колючий, гладкий, шершавий, м’який, пухнастий, холодний, твердий, блискучий, дзвінкий, скриплячий, тяжкий легкий тощо. Суть гри полягає в наступному: у кошик (замість кошика може бути полотняний мішечок) поміщають від 60 до 80 предметів різних фактур і форм. Це можуть бути шишки, горіхи, каштани, дрібні предмети побуту, шматочки різних тканей, дзвіночки, ключі, прищепки, чотки тощо. Предмети мають бути з різних матеріалів – дерев’яні, пластмасові, металічні, паперові, тканинні тощо. Кошик поміщають у недосяжному для дитини місці і дають пограти під наглядом дорослого один раз в день чи пару разів в тиждень. З метою підтримувати інтерес до гри не рекомендується давати кошик частіше. Діти проводять за грою від 20 до 40 хвилин, але іноді пізнавальний процес може тривати біля години. Гра рекомендована діткам від 6 міс. до 1,5 року, але, як показує практика, вона не менш цікава діткам 3-5 років.
Зберіть свій кошик скарбів, і нехай дитина відчує весь спектр приємних відчуттів від дотику до предметів, потрошку відкриваючи світ. И ви не забудьте зафіксувати себе і свої відчуття в цьому моменті, спостерігаючи за відчуттями і емоціями маленького першовідкривача.

origami1Зовсім скоро на деревах не залишиться ні листочка, випаде сніг і настане інша, не менш чудова пора, - зима. Але ми знаємо, як зберегти опале листя і продовжити відчуття осені. Гербарій був. Фотосесія з короною з листя була. Приступаємо до орігамі – корисної і приємної справи. Древні китайці, які придумали орігамі, ті ще цінителі мистецтва, так чим ми гірше за них? До слова мовити, у епоху зародження цього виду мистецтва, опанування технікою орігамі було привілеєм і доступно було вищим станам суспільства. Вміння складати орігамі являлось ознакою гарного тону. Активний і незалежний розвиток цього виду мистецтва проходив також і в Японії. І зовсім невипадково, на початку ХХ ст. німецький педагог, теоретик дошкільного виховання, автор поняття «дитячий сад» Фрідрих Фрьобель запропонував викладання техніки орігамі у дитячих садках, так як складання фігурок з паперу є чудовим заняттям для розвитку дрібної моторики і просторового мислення. З тих пір орігамі впевнено розширилось по всьому світі, і є улюбленою справою не тільки дітей, а і дорослих. Тримайте інструкцію, як скласти осінній листок! Таким листям доречно прикрасити не тільки осінні свята, але і звичайний буденний день!

З приходом осені скорочується час прогулянок і їх кількість. Погодьтеся, під мрячить дощиком, та ще з вітром, прогулянки не особливо приємні, хочеться домашнього тепла і затишку, з чаєм і печивом. Та ще застуди частішають, дитина ходить в садок з перервами. А іграшки швидко набридають. Пропонуємо чотири способи відмінно провести час з дитиною. По-перше, ви змайструєте іграшки разом, своїми руками - це розвиток дрібної моторики; по-друге, ці іграшки - відмінні посібники для легкого і ненав'язливого навчання, а саме, розвиток логіки, мови як мінімум; по-третє, ви чудово проведете час, приділивши дитині якісну увагу, з користю і в задоволення - а це необхідна дитині близькість, емоції та навички.

zanyat-rebenkaОтже:

1) Дрібна моторика і прищіпки. Малюємо картинки тварин, предметів або знаходимо готові, які можна вирізати, наприклад, з розмальовок. Вирізаємо. Створюємо цілісний образ за допомогою прищіпок. Наприклад: дереву - гілки-прищіпки, бабку - прищіпки-крила, ріпку - бадилля-прищіпки і т.д. Наскільки вистачить фантазії.

2) Дихання і трубочка. Робимо з паперу невеликі фігурки рибок, фруктів або різних форм. Беремо звичайну соломку для коктейлів. Дитина, взявши трубочку в рот, вдихаючи через неї повітря, повинен «зловити» паперову фігурку і покласти її в коробочку або миску. Вправи з диханням необхідні для правильного розвитку мови.

3) Вивчення квітів і кіндер-сюрприз. Для закріплення знань різних кольорів підійде наступна гра: взяти кілька контейнерів з-під кіндер-сюрпризу, на них приклеїти умовні кольорові значки, намалювати чорним фломастером забавні пики, вирізати паперові кружечки різних кольорів. Перемішати кружечки і складати по одному в відповідний контейнер.

4) Координація, дрібна моторика і сірники. Малюємо їжачка, проколюємо невеликі дірочки в тих місцях, де будуть голки. Беремо сірники або зубочистки і вставляємо в дірочки. Використовуйте дощовий день, щоб нікуди не поспішати, відкладіть справи, і проведіть його з дитиною.

Ніщо так не зігріває в холодну осінню погоду, як теплота і близькість між дитиною і батьком, співчутлива увага батьків і спільне проведення часу з дитиною.

konstruktor-plastilinНі один, найкрасивіший, наймодніший і дорогий конструктор не зрівняється з тим, який дитина зробить самостійно. Прості і доступні матеріали: пластилін та зубочистки, легка у виконанні конструкція, варто лише додати фантазії, - а цього добра у дітей хоч відбавляй, і ось вже ваш малюк приміряє на себе роль інженера, творця і художника! Катаємо кульки різних кольорів і розмірів, з’єднуємо їх зубочистками, а з отриманих елементів створюємо всілякі фігурки і конструкції! З такого конструктора дітям з середньої школи і старшокласникам буде пізнавально і цікаво відтворити моделі молекул хімічних елементів і їх сполук. Дошкільнятам грати з таким конструктором краще під наглядом дорослого. Творіть!

kreativnіstЛюди є творчими геніями з самого народження. Людині властиво і необхідно вміння творити, створювати, щоб почувати повноту життя, відчувати свій вплив на процеси. Креативна особистість яскравіше видчуває життя і почуває себе внутрішньо багатшою, вона є самодостатньою.  Що таке креативність? Креативність – (англ. create – створювати, creative – творчий, створюючий) – творчі здібності, що характеризуються готовністю до створення принципово нових ідей, яки відхиляються від традиційних чи прийнятих схем мислення, і які входять до структури обдарованості у якості незалежного фактору, а також здатність вирішувати проблеми, що виникають всередині статичних систем (Вікікпедія). Якщо не розвивати і не підтримувати креативність з самого раннього дитинства, до 8-10 рокам тврочі здібності потихеньку в'януть. Кожне наступне покоління є більш розумнішим від попереднього, цьому сприяє більш багате средовище і кращі умови для навчання. Але, на жаль, в останні двадцять років спостерігається стійка тенденція зниження креативності у дітей. Чому так стається? Нижче наведені значні причини, які сприяють зниженню і зникненню творчого начала в дитині:
- Систематичне заохочення нагородами – наклейками, призами. Здавалось би, цей фактор повинен стимулювати дитину до виконання задачі. Так і є, але дитина починає докладати усиль рівно стільки, скільки потрібно, аби отримати приз, і не йде далі у вивченні предмету чи навколишнього світу. З часом всі ці призи і наліпки перестають приносити очікувану цінність, знищують задоволення, яке приносить творча діяльність. Надмірне захоплення нагородами не мотивує дитину на виконання завдання і у підсумку – отримання задоволення від виконаного, а ставить перед дитиною ціль – заслужити чергову наклейку.
- Контроль та наставництво. Дуже часто батьки котролюють там, де дитина вже сама здатна брати на себе відповідальність за свої диї чи бездієвість. Постійно знаходячись поряд з дитиною, коментуючи, підказуючи, радячи, особливо в незначних дрібницях, дорослий вбиває в дитині бажання творити, створювати, робити так, як вона бачить і бажає зробити. У підсумку, дитина перестає творити, фантазувати, очікуючи, що все рівно буде не так, а як вкаже і підскаже дорослий. Пропадає бажання ризикувати, з'являється боязнь зробити помилку, а без ризику і помилок процес пізнання губить глибину і гостроту відчуттів. Діти позбавляються цілого спектру емоцій, які наповнюють наше життя. Частими супутниками дітей, починаючи вже з 3-5 класів, стають апатія та байдужість.
- На зниження креативності в дитині впливає обмеження у виборі. Зокрема, переконання, що існує єдино правильна відповідь, варіант, рішення і т.д. Стержнем нестандартного мислення  є саме можливість знаходження іншої відповіді, іншого варіанту. Сюди ж можна віднести той момент, що сучасні іграшки практично не залишають простору для фантазії, навіть всілякі конструктори продаються з вже готовими інструкціями і  не кожна дитина буде робити з нього щось своє, унікальне. Креативні ж діти завжди пропонують альтернативу стандартному.
- Сучасні батьки не залишають дитині практично ні одної години на те, щоб просто нічого не робити,  на нудьгу. Графік сучасної дитини настільки плотний від відвідування всіляких гуртків і тренувань, що не залишається часу на те, щоб просто нічого не робити, помовчати, подумати, помріяти, в кінці кінців! Але ж саме у стані покою з'являється можливість систематизувати, аналізувати, впорядковувати інформацію і знання, фантазувати. Різні ідеї, вирішення задач і відповіді приходять до нас саме після запуску всіх цих процесів. Тому дуже важливо при плануванні тижневого графіка виділяти час на «нудьгу» і на те, щоб просто «нічого не робити».

Креативність, творчість, створювання проявляються там, де є радість і задоволення від процесу. Де існує мотивація і здоровий інтерес до пізнання і експериментів. Коли дитина не боїться зробити помилку і не прагне  вдосконаленості, отримуючі від процесу задовлення не менше, ніж від результату. Наявність креативного мислення розшірює можливості, створює бильше простору для творчості, життя і явища сприймаються людиною з більшою цікавістю, що, в свою чергу, впливає на якість життя і загальний моральний і психологічний стан людини. Так давайте, не дивлячись на скажений темп нашого життя і високі вимоги до нього, все ж намагатися створювати нашим дітям всі необхідні умови для збереження і розвитку креатиності, надавати їм право помилятись, право вибору, надавати більше самостійності і свободи у віраженні своїх ідей!

<< Початок < Попередня 1 3 4 5 6 7 > Кінець >>

Сторінка 1 з 7

Як обрати гарний Дитячий центр

Як обрати гарний Дитячий центр раннього розвитку?

На сьогоднішній день спеціалізовані центри і дитячі клуби, що пропонують ранній розвиток, можуть поставити перед питанням багатьох батьків. Фахівці прогнозують що розвиваючі заняття для дитини в дитячому центрі дуже скоро стануть звичайним явищем, як колись стали шкільні секції, це визнають і сучасні батьки. Детальніше про дитячі центри та дитячі клуби

Дитячі центри - погляд зсередини. Центр розвитку дитини – бізнес чи покликання?

Всі народжуються з приблизно однаковими шансами, але основа майбутнього для кожного закладається в дитинстві, спочатку в сім'ї, а потім в тих установах, де дитина отримає свій перший життєвий досвід, який надалі і визначить його Долю. Детальніше про бізнес дитячий центр

online

Меня зовут Лиза, могу ли я вам помочь?

Оставьте свой телефон и я свяжусь с вами

Ваш телефон принят!

Пример Пример